پدر علم حقوق ایران، وکلا نیازمند منشور اخلاقی هستند

پدر علم حقوق ایران گفت وکلا نیازمند یک منشور اخلاقی هستند و باید ‌تکالیف وکالت بر دادگاه،‌ تکالیف وکیل در مقابل موکل و ‌تکالیف وکیل در مقابل نظام حقوقی کشور در این منشور مشخص شود

پدر علم حقوق ایران گفت: وکلا نیازمند یک منشور اخلاقی هستند و باید ‌تکالیف وکالت بر دادگاه،‌ تکالیف وکیل در مقابل موکل و ‌تکالیف وکیل در مقابل نظام حقوقی کشور در این منشور مشخص شود.

 امیرناصرکاتوزیان طی سخنانی در همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای ایران، گفت: ‌آرامش موجود میان وکلا با دستگاه‌های اجرایی ناشی از همدلی و هم‌زبانی بوده است و این همدلی هرچه گسترده تر شود صدای وکلای بهتر و بیشتر شنیده خواهد شد.

وی وکلا را به خودسازی توصیه کرد و گفت: ‌برای برطرف شدن مسائل نیاز به خودسازی است.وی دادگستری و کانون وکلا را به دو بال یک کبوتر تشبیه کرد و اهانت هر کدام به دیگری را ضربه به هر دو طرف دانست.

پدر علم حقوق ایران اظهار کرد: وکلا باید آداب لازم را رعایت کرده و گرایش خود را مشخص کنند،‌ چرا که با وجود گستردگی حوزه‌های مختلف در کشور، دیگر یک وکیل نمی‌تواند در همه‌ موارد اجتماعی،‌ سیاسی، ‌اقتصادی و ... وکالت کند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله رتبه‌بندی برای وکلا باید لحاظ شود و آن‌ها تحت نظارت قرار بگیرند.در پایان دکتر کاتوزیان به بیان خاطرات خود در عرصه وکالت و قضاوت در اراک پرداخت.

حضور وی در این مراسم با استقبال فراوان روبرو شد به طوری که حاضرین چند دقیقه‌ای را به احترام وی ایستادند.